Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά 276 είναι τα μηχανάκια, δίκυκλα και τρίκυκλα, που έχει χάσει ο Δήμος Αθηναίων από τα γκαράζ του από το 2005 και μετά.
Να αποφασισθεί η διαγραφή όλων αυτών των 276 οχημάτων από τον στόλο του δήμου ώστε να σταματήσει η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, που συνέχισαν να καταβάλλονται επί 14 χρόνια σαν να περίσσευαν χρήματα για την ενίσχυση του κρατικού προϋπολογισμού. Στο εισηγητικό που συνοδεύει το συγκεκριμένο θέμα περιγράφονται διάφορα διαδικαστικά και ο χαμένος στόλος δίκυκλων του Δήμου Αθηναίων με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες: -Ανάμεσα στα 276 οχήματα, υπάρχουν 10 δίκυκλα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας το 1980!
Πάνω από τα μισά, δηλαδή 141 δίκυκλα, είχαν πρωτοκυκλοφορήσει πριν από το 1989.
Υπάρχουν όμως και δώδεκα που κυκλοφόρησαν μετά το 2000, μέχρι και το 2005.
Χαμένα είναι και δέκα τρίκυκλα Piaggio τα οποία είχαν αποκτηθεί το 1995.
Στις μάρκες των χαμένων δικύκλων κυριαρχεί εμφανώς η ιταλική Piaggio, με 155 δίκυκλα και τρίκυκλα. Καταγράφονται χωριστά 30 μηχανάκια Vespa, αν και ως τύπος δικύκλου κατασκευάζεται επίσης από την Piaggio. Σε μεγάλη απόσταση, αλλά με ισχυρή παρουσία, είναι τα 65 δίκυκλα Yamaha και ακολουθούν 20 Honda, 3 ανατολικογερμανικές Jawa, 2 Peugeot και μόλις 1 Suzuki.
Στην εισήγηση δεν εξηγείται πώς χάθηκαν αυτά τα μηχανάκια, ούτε και σε τι ποσό φθάνουν τα τέλη κυκλοφορίας που μπορεί να πληρώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια. Τα τρία μέλη της επιτροπής, οι αντιδήμαρχοι Γ. Μπρούλιας και Α. Βαρελάς και ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μηχανολογικού Δ. Ψύλλος, περιγράφουν τα ευρήματα της έρευνας ως εξής:
Τα 276 δίκυκλα οχήματα δεν δηλώθηκαν ως ενεργά από καμία υπηρεσία του δήμου όταν έγινε φυσική απογραφή οχημάτων και μηχανημάτων κατά τα έτη 2012, 2013, 2017 και 2018.
Σύμφωνα με έγγραφα αρχειοθετημένα και χρονολογούμενα από το 2005 και μετά, «τα περισσότερα από τα εν λόγω δίκυκλα οχήματα είχαν παραδοθεί στο συνεργείο οχημάτων προς απόσυρση». Όμως, «για κάποιον άγνωστο λόγο δεν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία της απόσυρσης».
Τα 276 δίκυκλα «δεν βρέθηκαν, παρότι διεξήχθη έρευνα σε όλους τους υπηρεσιακούς δημοτικούς χώρους στάθμευσης» είναι η πικρή ομολογία των αρμοδίων του δήμου.
Και ακολουθεί ο… λογαριασμός: «Τα δίκυκλα αυτά φαίνονται ως ενεργά, με αποτέλεσμα να χρεώνεται ο δήμος με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας τους».